svår fråga

"Hej Anja! Snälla hjälp mig!!! Jag tror min vän har fått anorexia eller liknande, hon tränar mkt, äter pyttlite och har börjat fått ont i lederna. Vad ska jag göra? Skulle du blivit ledsen om någon utav dina vänner sa det till dig? Snälla svara fort jag vet inte vad jag ska göra och jag är så orolig för henne!!"
 
Fick frågan ovan häromdagen. Det är svårt för mig att svara på detta... det är så otroligt olika beroende på vem man är. Ofta försöker folk med en ätstörning förneka sitt behov av hjälp och kan istället upplevas som otrevlig.
Det var ingen av mina kompisar som sa något direkt så jag kan tyvärr inte reflektera över det om jag hade blivit ledsen eller inte. 
 
Update: Jag fick ett tips på tips, haha. Se inlägget här!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: L

Hej blekk skrev ett bra inlägg om det häromdagen, stod en del bra tips där. Värt att checka in kanske? :)

2013-09-23 @ 20:22:37
Postat av: Tuva

Hmm, ja det varierer veldig fra person til person og fra hvordan personene reagerer og absolutt hvordan de håndterer det ...

2013-09-23 @ 23:22:13
URL: http://htuva.blogg.no
Postat av: Tuva

Ja, det kommer så absolutt veldig ann fra person til person og fra personene rundt den personen og så absolutt hvordan de reagerer pådet ...

2013-09-23 @ 23:23:12
URL: http://htuva.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress:

Bloggadress:

Vad har du att säga?

Trackback