efterrätt

Igår bestämde jag mig för att utmana mig själv med en annan efterrätt än det jag brukar. Det blev den här relativt nyttiga, väldigt enkla kokos-och chokladpannakottan som känns som en len mousse i munnen. mums!
 
4 personer -
100 g mörk choklad
2,5 deciliter kokosmjölk
3 tsk råsocker
3/4 tsk gelatinpulver / gelatinblad
 
hallon
riven kokos
 
smält chokladen i ett vattenbad
 koka upp kokosmjölken och råsockret, häll i gelatinet, låt puttra i 1 minut. blanda i den smälta chokladen
Förvärm med ljummet/varmt vatten om du använder dig av glas att servera i
 häll upp och ställ i kylen cirka två timmar innan severing
servera med hallon och riven kokos, TIPS: det behövs mycket hallon och kokos! 
Ett nyttigt tips för dig som gillar chokladmousse, kokos och hallon!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ser gott ut, skall absolut prova någon gång!

2013-06-15 @ 20:20:49
Postat av: Klara

Åh vad gott!

Svar: Det var det: vi får prova någon gång!
Anja Svedberg

2013-06-16 @ 22:12:38
URL: http://klillys.blogg.se
Postat av: fellemunk

åh vad gott det ser ut!

Svar: det var det verkligen, testa!
Anja Svedberg

2013-06-20 @ 23:55:22
URL: http://www.fellemunk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress:

Bloggadress:

Vad har du att säga?

Trackback