Fakta-inlägg

(Tidsinställt)
Dag 5 i Afrika.

Idag bär det av till Masai Mara, ett område med massajer och Safari. Jag hoppas på att få se the big five! Men det kommer ändå bli lite läskigt med tanke på hur många farliga djur det finns..

The big five:
- Elefant
- Lejon
- Noshörning
- Leopard
Det kommer även att bli kul att få se riktiga massajer!
Lite 'fakta' om Massajer:
Ett gammalt folkslag som finns i Kenya och Tanzania.
Som mordesmål har de 'Maa'.
onödigt vetande, De flesta är kristna eller muslimer och de bär tre delar tyg, oftast i rött som kallas shúkà.

En mening de inte säger så ofta (tror jag) är: Hi, ek hou van ski om te gaan.
Vilket betyder: Hej, jag gillar att åka skidor ;)

Jag har tyvärr ingen bild på något av det jag har skrivit idag och jag vill inte ta från google.. Hoppas att jag får några riktigt bra när jag själv är där!



Kommentarer
Postat av: Hildis

jag är avundsjuk! Hoppas att du får se många coola djur och träffa underbart folk, hälsa massajerna från mig :)

2011-11-01 @ 00:45:29
URL: http://muterad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress:

Bloggadress:

Vad har du att säga?

Trackback