konfirmation

För cirka en vecka sedan bestämde jag mig för att gå konfirmationslägret i sommar befinner sig i  Strömstad, där mina farföräldrar bor.
 
Det håller på tre veckor efter midsommar och det är ett väldigt bra upplägg då man är där Måndag, Tisdag kl. 13-17 och Onsdag, Torsdag kl. 9-13 och så är man ledig Fredag-Söndag. Då hinner jag både vara i sommarstugan som ligger 30 minuter därifrån, bo och hälsa på farföräldrarna, träffa kompisen som har sin sommarstuga 15 minuter därifrån, åka hem över helgerna och även hinna att konfirmera mig, så praktiskt!
 
Jag vet inte om jag tror på gud och så. Jag tror på att det finns krafter men kanske inte gud. Det en av anledningarna varför jag vill gå på konfirmationsläger: Att ta reda på vad jag egentligen tror. Min kusin gick samma konfirmationsläger men hon upptäckte att hon inte höll med om vad som sas och då tog hon inte själva konfirmationen i slutet. Det är ju också ett alternativ men vi får se hur det blir i slutändan.
 
Det verka rväldigt mysigt då det ligger i ett sommar-samhälle så det är fart och fläkt på somrarna men ändå så fridfullt, haha. Det är också en utflykt på en vecka som verkligen skulle bli en utmaning för mig. Både med maten och att jag är lite rädd för vatten eftersom att utflykten håller sig på flottar i vatten. Men det skall nog gå bra. Det är ju trotts allt cirka tre månader dit.
 
Nu är det bara att gå på minst 12 gudstjänster fram till dess. Det är bra att vissa kyrkor i England räknas!
Det är en träff helgen efter denna som jag måste gå på och det är helgen innan påsklovet så då passar jag på att stanna i Sverige i sammanlagt fyra dagar. Det har blivit ganska många dagar i Sverige det senaste och det känns så bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress:

Bloggadress:

Vad har du att säga?

Trackback