essay writing

Som jag kanske skrev tidigare så är mina kusiner här över påsk. Idag skall de till Windsor castle medan jag och mamma stannar hemma. Jag har en uppsats att skriva och ett projekt att bygga. Sedan skall vi göra ordning inför kvällens påskfirande och påskmiddag.
 
Uppsatsen skall handla om ens egen hjälte. Det kan vara en uppfinnare, författare, kompis eller skäkting och jag har verkligen ingen aning om vem ja skall välja. Det finns så många att det inte finns någon, om man kan säga så.
Jag funderar lite på Marie Curie som upptäckte radioaktiviteten som sedan ledde till att man nu kan röntga människor. Jag funderar på henne eftersom att röntgen har hjälpt så otroligt många människor, inklusive mig för 5 år sedan. Jag funderar även på någon någon designer eller modell men det finns ju så sjukt många otroligt duktige, inspirerande modeller och designers så det blir svårt att välja. En släkting/kompis, hmm... svårt att välja där med, alla är ju mina hjältar! Kanske skaparen av skype, Niklas Zennström, som gjort att jag kan prata med mina otroliga vänner, även fast det inte har blivit lika mycket som jag hade velat..
 
Nej, nu skall jag inte skriva hur jag funderar här längre. Det jag ville komma fram till var egentligen om nu har några tips? Vem hade ni valt att skriva om? Kram.
 
GLAD PÅSK PÅ ER OCKSÅ!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: hildur

Kolla upp de personer som du vill skriva om och se vem som verkar mest intressant, om jag hade skrivit en uppsats vore det om min morfar, som är den mest positiva människan i världen. Han hittar alltid något bra, även i det värsta :)

Du kan säkert skriva om en hjälte, som är släkting eller så, och berätta hur den personens livsstil har förändrat dig :)

Svar: Tack för tipsen!
Anja Svedberg

2013-04-02 @ 18:45:41

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress:

Bloggadress:

Vad har du att säga?

Trackback