chocolateballrecipe

(tidsinställt)
2:a dagen i Afrika.

Idag fyller Papi år och om jag hade kunnat hade jag gärna bakat chokladbollar men nu kan jag inte det såå. Ni får ett recept på de chokladbollarna jag brukar baka.
Recept för ca. 24 st chokladbollar
INGREDIENSER:
- 100g smör
- 1 dl socker
- 3 dl havregryn
- 2 msk kakao
- 1 tsk vaniljsocker
- 2 msk kallt kaffe
- Kokos eller Pärlsocker att rulla chokladbollarna i
GÖR SÅHÄR:
1. Arbeta samman smöret med övriga ingredienser till en jämn smet, andvänd gärna en matbredare/köksassistent.
2. Forma bollar och rulla dem i Kokoset/Pärlsockret.
3. Ställ dem svalt.
4. MUMSA!
Visst ser de goda ut?

Kommentarer
Postat av: Ida - Legen, wait for it...dary!

Det ser grymt gott ut!



Vill du vara med i helgens blogg! http://sugproppsida.blogg.se/2011/october/helgens-blogg-v-43.html#comment

Lycka till!

2011-10-27 @ 17:52:14
URL: http://sugproppsida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress:

Bloggadress:

Vad har du att säga?

Trackback